Op een zonnige 6 juni jl. organiseerden wij een Instameet ‘Historie en Cultuur op Voorne-Putten’. Met deze manier van Influencer-Marketing hebben we door middel van 14 creatieve fotografen, bloggers en contentmakers succesvolle promotie voor Voorne-Putten kunnen maken. De influencers zijn geselecteerd op basis van de connectie met het thema ‘cultuur en historie’ en hadden een gezamenlijk bereik van +300.000 volgers.
Resultaten Instameet
Tijdens deze dag zijn er prachtige beelden gemaakt die wij, met naamsvermelding, mogen gebruiken ter promotie in onze marketing activiteiten. Daarnaast is er tijdens en na de Instameet bijzonder veel gedeeld op Instagram in de vorm van stories en feedposts.
- 14 influencers
- 147 berichten (stories en posts)
- 10.703 likes en reacties
- 3 video's (1 YouTube, 2 Reels)*
- 4 blogs*
De verwachting is dat 10% van de 300.000 volgers de berichten over Voorne-Putten hebben gezien. *Het bereik van de blogs en video’s is (nog) niet inzichtelijk. Daarnaast hebben we super positieve ervaringen ontvangen van de deelnemers wat resulteert in goede mond tot mond reclame.
Het filmpje van Liset Verberne geeft een mooie samenvatting van de dag weer.
(Dag)thema passende ondernemers hebben ons geholpen om deze dag te realiseren:
We zijn de dag gestart met een stukje varen op het Brielse Meer. Verhuurcentrum Brielle heeft ons in het centrum van Brielle afgezet. Hier hebben de deelnemers al wandelend veel cultuur en historie kunnen opsnuiven. Ook de lunch bij de Hoofdwacht paste goed in het thema en was een mooie locatie om weer even op te laden. De Paardentram van Aelbrechtshoeve kwam ons in stijl op halen om vervolgens ons af te zetten bij de Bedevaartskerk aan de rand van Brielle.
Na deze indrukwekkende belevenis gaan we ontspanning zoeken op het Maasvlaktestrand. Een paradijs voor fotografen, door het grote open sculptuur ‘de Zandwacht’. Om het verhaal compleet te maken vervolgden we de Instameet naar Hellevoetsluis. Gidsen van Het Droogdok Jan Blanken hebben de deelnemers kennis laten maken met de geschiedenis van de haven van Hellevoetsluis. In het oude pomphuis van het Droogdok, Italiaans restaurant Fortezza, hebben we de geslaagde dag afgesloten met een heerlijk diner en drankje.
Speciale dank aan Vers van Voorne, Winkelcentrum Struytse Hoek en andere ondernemers die een bijdrage hebben gedaan aan de dag of aan de goodiebag die de deelnemers mee naar huis kregen.
Terugblik project
We kijken met veel tevredenheid terug op deze dag en wat het ons gebracht heeft. Een enorme boost op onze social kanalen en content waarmee we nog steeds mooie promotie kunnen maken. De content kon goed gemonitoord worden, doordat OpVoornePutten getagd werd in berichten en omdat we aan het project de hashtag #Instameet_voorneputten hadden gekoppeld.
Honeyguide en Simone Wittgen hebben ons heel goed geholpen met de organisatie van deze geslaagde Instameet. Het project zal zeker een vervolg hebben, waarin we graag weer enthousiaste toeristische ondernemers willen aanhaken. Samenwerking en goed contact met stakeholders maken dit soort projecten tot een succes.