Landelijke Award Winnaar; Podwalk Stap in de IJzeren Eeuw
De historische podwalk Stap in de IJzeren Eeuw is in de prijzen gevallen! Marketing OP Voorne-Putten nam tijdens de landelijke destinatiemarketingbijeenkomst, georganiseerd door Insiders, de award vol trots in ontvangst. De inspirerende wandeling door de vesting van Hellevoetsluis werd bekroond tot het Beste Nederlandse Initiatief van 2023 in de categorie Erfgoed & Storytelling.
Podwalk Stap in de IJzeren Eeuw
De Podwalk, een uniek concept dat een inspirerende mix biedt van cultuur, geschiedenis en moderne technologie, heeft de aandacht getrokken van de jury vanwege de toegepaste techniek en de ontwikkeling van bijbehorende producten zoals een mooie filmtrailer, professioneel beeld- en geluid en promotiematerialen.
De wandeling is ontwikkeld door Marketing OP Voorne-Putten in samenwerking met diverse lokale partners waaronder Fortresse Holland, Stichting Verdedigingswerken en het Streekarchief Voorne-Putten.
Duitse versie podwalk
In de afgelopen jaren is het aantal Duitse bezoekers aan Voorne-Putten sterk gestegen. Met name de ligging aan de kust in combinatie met de historie van het gebied maakt Voorne-Putten voor de Duitse bezoekers erg aantrekkelijk. Om deze doelgroep nog nader kennis te laten met deze historie is er ook een Duitse versie van de podwalk ontwikkeld die reeds veel wandelaars op pad heeft gestuurd.
Kinderpodwalk ‘Historie in je oren'
Wegens het grote succes van de Podwalk is er ook een junior versie van de podwalk, genaamd Historie in je Oren, ontwikkeld. Hierbij neemt Jan Blanken de kids (8-14 jaar) mee door de vesting. Dit maakt het nog leuker om als gezin de historie van Hellevoetsluis te gaan ontdekken.